sobota, 10 sierpnia 2013

Prosta sukienka/tunika/bluzka dla dziewczynki- Tutorial

Dziś pokażę jak uszyć prostą  tunikę dla dziewczynki.


Oczywiście z tej samej formy można stworzyć bluzeczkę (skracając) lub sukienkę (przedłużając formę).

Potrzebne nam będą :
- gotowa, dobra rozmiarowo bluzeczka dziecka
- papier
- nożyczki
- kawałek dzianiny lub np. duży podkoszulek
- ozdobna tasiemka
- maszyna do szycia
  i dużo chęci :)

Zaczynamy od wykonania formy.
Ułatwiłam sobie pracę biorąc bluzeczkę Natalki i odrysowując jej kontury na papierze. Pamiętajmy dodać dookoła po 1 cm na szwy.
 Wycinam formę.
 Zaznaczyłam  sobie nieco pogłębiony podkrój przodu...
Narysowałam linię poziomą jakieś 2 cm powyżej pach.

 Następnie zaznaczyłam miejsca gdzie przyszywać będę tasiemki- na środku przodu i po 2,5 cm z każdej strony.
 Odcinam wzdłuż poziomej linii.
 Odrysowuję na dzianinie karczek tyłu, pamiętając by dodać na dole 1 cm na zszycie.. Właściwie tył możnaby wykroić w całości - ja kroję go z dwóch części gdyż mam zbyt krótki kawałek dzianiny.
 Dół tyłu odrysowuję dodając 1 cm na górze na szew oraz przedłużając dół o 8 cm.  Jeśli nie przedłużymy dołu to powstanie nam bluzeczka a jeśli dodamy więcej cm to będziemy mieć sukieneczkę :)
 Teraz biorę się za przód. Tnę karczek wzdłuż narysowanej wcześniej linii podkroju przodu.

 Odrysowuję na dzianinie  znów dodając 1 cm na dole i zaznaczając linie naszycia tasiemek.

 Następnie odrysowuję lewą stronę dołu dodając 1 cm u góry i zaznaczając środek.


 Przesuwam formę 8 cm w prawo i odrysowuję prawy bok. Pamiętajmy dodać na dole tyle samo cm ile dodaliśmy w tyle - u mnie to 8 cm.

 Tak wygląda przód ( część dolna jest szersza od karczka o te 8 cm które przesuneliśmy).
 A tak tył tuniki.
 Potrzebne nam będą jeszcze  długie paski o szerokości 4 cm do oblamowania dekoltu i podkrojów pach. Ja wykroiłam je z innej dzianiny.
 Zaczynam szycie.
 Na karczku przodu naszywam ozdobne tasiemki wzdłuż zaznaczowych linii.
 Doszywam dół marszcząc nieco na środku między tasiemkami.
 Zszywam też części tyłu. Szwy obrzucam. Łączę i obrzucam jedno ramię.
 Teraz doszywam lamówkę. Zaczynam od dekoltu. Jeśli ktoś ma lamownik to sprawa prosta, jeśli nie to proponuję przyszyć lamówkę do lewej strony tuniki a następnie podwinąć lamówkę i przestębnować po prawej stronie.

 Kiedy lamówka jest już doszyta łączę drugie ramię, obrzucam i mocuję. Teraz w identyczny sposób postępuję z podkrojami pach. Następnie łączę boki tuniki.

 Obrzucam.
 Teraz już tylko wystarczy obrzucić i podwinąć dół tuniki...
 wyprasować i założyć na malucha ;)

Mam nadzieję że komuś się przyda :)
Pozdrawiam :*

5 komentarzy:

  1. świetny tutek! tuniczka przesłodka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnu tutek, żałuję, że na niego nie trafiłam jak się uczyłam szyć :) bardzo by mi to ułatwiło naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie uszyję taką, gdy moja mała podrośnie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po swoich odwiedzinach jakiś ślad np w postaci komentarza :)