sobota, 19 października 2013

Szyjemy kapcie- tutorial

Pokażę wam dziś mój sposób na uszycie kapci.

Kapcie mają wyglądać tak:


A potrzebne mi będą: gotowe wkładki filcowe ( do tej pory wycinałam je sama z kawałka filcu -niestety kawałek się kurczył, kurczył i całkiem zniknął ;)), kawałek tkaniny i ociepliny.

Najpierw jednak muszę wykonać formę na moje kapcie. Zaznaczam więc na wkładce filcowej dokąd miałaby być góra kapcia...

i odrysowuję to na papierze.

  Następnie zaznaczam sobie takie oto  linie
 i nacinam je - jednak nie do samego końca.
 Teraz wystarczy odrysować tą część na papierze rozkładając rozcięte części tak by szerokość na dole miała jakieś 17-18 cm i wyrównać do linii prostej.
Odrysowuję na tkaninie.
Postanowiłam  nieco ozdobić wierzch kapcia i naszyłam taką oto tasiemkę tworząć z niej kokardkę na środku.


Teraz odmierzam sobie kawałek tkaniny na której zmieszczą się: spód kapcia x2 i wierzch x2
 i ten kawałek tkaniny pikuję z ociepliną.
 Wykroiłam z tego spody i odszycia wierzchów.
 Wierzch kapcia łączę z pikowanym odszyciem.


 Spód łączę z filcową wkładką.

 Teraz już tylko spód łaczę z wierzchem i lamuję kapcia dookoła.
I oto efekt:

 Nie wiem czy jest to sposób dobry czy zły- jest mój.  Być może ktoś się skusi na uszycie  takich kapciuszków :)

Pozdrawiam :*

19 komentarzy:

  1. Naprawdę świetny pomysł i podoba mi się, że pokazałaś jak zrobić to krok po kroku. Na pewno skorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie całkiem łatwo... Pewnie się skuszę i uszyję na zimę :-) Dzięki za tutka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój tutek spadł mi z nieba :-)! Co chwilę muszę kupować kapcie, bo pies mi notorycznie je zżera, a tak to ja sobie uszyję kilka sztuk i będę mieć na zapas :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ fajny sposób na kapcie! Akurat muszę sobie kupić takie wkładki na zimę do butów, to kupię jedną parę extra i spróbuję swoich sił w kapciach:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, naprawdę fajnie i szybko się je szyje a miny gości którzy usłyszą że to twoje dzieło bezcenne- wiem coś o tym ;)

      Usuń
  5. Śliczne s są te Twoje kapciuszki:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Bardzo efektownie a jak prosto :) Genialny tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku,ale super wyszły. Takie kapcie długo wytrzymają i ta śliczna kokardka :) Może obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajowe kapciuchy :) Niech się dobrze noszą!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słaby tutorial, chciałem zrobić kapcie dla gości a wyszedł mi zimowy płaszcz!!!! Do bani z takim tutorialem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę szukać dalej, pewnie znajdzie się gdzieś bardziej odpowiedni ;)

      Usuń
  10. Witam kapcie po 1,50 czy warto się w to bawić za 10 sztyk znalezionych butelek kupie dwie pary
    pozdrawiam znalazca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tak :) ale czasem warto dla samej satysfakcji :)

      Usuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po swoich odwiedzinach jakiś ślad np w postaci komentarza :)